ur fröken livrädd och kärleken av joanna rubin dranger

det är frågan

trehundrasextiofem ungefär


visst är jag kanske inte helt kompis med kylan som hör till, men jag måste ju ändå säga att frost + soluppgång är en riktigt fin kombination.

förresten, vet ni vad? nu har jag haft den här bloggen i ett år. så jag tänkte att ni kan ju ställa frågor om ni vill (läs; ni måste, annars känner jag mig ouppskattad, lol) så svarar jag på dom sen. så fråga nu vetja.

för att säga en självklarhet


idag är jag lila. det borde ni också vara.

inatt finns ingen väg tillbaks, ingen alls


lite tidigt kan jag tycka, men det är ju ganska så fint


ugnsgratinerad kassler med ris och äpplesalsa



saker som jag tyckt om lite extra mycket på sistone

• att bada badtunna
• att fysikprovet är avklarat och gjort
• Anthon Berg Lingonberry och vitt vin
• albumet OK Computer av Radiohead
• pojkar i lockigt mörkt hår (t.ex. Håkan Hellström)
• att snön som föll är borta (det är bara oktober, for gods sake)
• att kura ihop sig i en säng med nytvättade lakan
• min nya kamera
• att jag och min vän ska försöka planera våran europa-genom-tågräls-resa som förhoppningsvis [absolut] blir av i sommar


istället för att plugga på elektriska fält och magnetstyrka









jag bestämde mig för att trösta min fysik-sönderräknade hjärna med lite joseph gordon-levitt i mysterious skin.(ehehe hans överkropp)

but i thought she said maple leaves

idag: höstpicknick. bröd med mozzarella och soltorkade tomater, helt galet gott. plus brownies, vilket inte är helt fel det heller. och med två par strumpbyxor under jeansen var det inte så fasligt kallt.
nu: fysikplugg

sushikväll

i och med att jag är ganska superkass på att ta dokumentära bilder så.

(fast jag har en ny kamera, den heter canon eos 50d och jag tror att vi kommer bli väldigt bra vänner)

veckans soundtrack


mina räddare i nöden


jag vill bara ha dig till att vilja ha mig

ett sms, ett telefonsamtal, en fika, en livstid, det är väl inte för mycket begärt?

this world is full, so full of crashing bores

and i must be one, 'cause no one ever turns to me to say
take me in your arms
and love me

you should really leave my mind alone

nej, jag vet inte heller, men jag hade tråkigt.

it's autumn in gothenburg

micket fin helg spenderad i göteborg, närmare sagt västra frölunda

när jag är med dig är min röst så gäll

och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara att jag vill ha dig nära samtidigt som jag helst av allt vill slå huvudet rakt genom närmsta fönster bara jag tänker på dig.

fina annika norlin


"Och av nån bisarrt dum anledning så tycker jag att det försvinner litegrann om någon annan har tipsat om det för jag vill alltid hitta det själv."


uttråkad =


du och jag borde rymma härifrån

den här staden kväver mig och jag måste få andas igen. jag måste ut, jag måste härifrån. tillbaka till paris gator, eiffeltornet och vinglas på uteserveringar. ut på landet, lukten av hö och nyklippt gräs, där man kan betrakta världen från en hästrygg. till en festival, dansandes (som om ingen ser mig) till det där bandet jag tycker så mycket om och kan sjunga med i varenda låttext. jag måste någonstans, jag vet inte var men jag kan inte vara kvar, jag kan inte andas och jag behöver luft i mina lungor igen.

mammor är bra att ha

mamma har stickat en tröja till mig, fin eller hur?
plus att jag, efter att ha letat i varenda bokhandel här i stan tog tag i saken och beställde hem extremely loud and incredibly close som jag letat efter i plus/minus ett århundrade (fast jag måste visserligen läsa en konstig bok om att producera människor på fabriker i engelskan, så min kära jonathan safran foer får vänta lite)

RSS 2.0