-

men mina fingertoppar saknar känslan av din hud.

the milk market

i lördags bar det iväg in till stan (universitetet ligger ca tjugo minuters bussfärd därifrån) till en marknad som tydligen finns där varje dag. väldigt mysigt och jag hittade riktig ost (i affärerna hittar jag mest sån som är skivad och singelpacketerad, det känns sådär och smakar plast). hursomhaver! idag har jag haft min första riktiga föreläsning, fast det var mest en introduktion till själva kursen. en av mina första uppgifter kommer att vara att analysera hur människor konsumerar musik och uttrycker sig via den, så jag hoppas att det blir bra!

& det är så grönt som man tänker sig, och då är det ju vinter.


inaktivitet och irland

flygplansfönster. jag lämnar ett snöigt england efter att med både en klump i magen och en fantastisk känsla i bröstet spenderat två timmar irrandes omkring på heathrow. flyget landar efter drygt en timme på irland. därifrån tar jag mig, med hjälp av en irländsk familj jag träffade av en slump på tidigare nämnda flygplats, till university of limerick och får nyckeln till ett rum i en studentkorridor.
utsikt från tidigare nämnda rum. river shannon. otroligt mycket dimma. det har sin charm. irländare ursäktar det kalla vädret, medan jag säger att "i'm swedish, i'm used to colder" och tänker på snön jag lämnade i göteborg. det lämnade göteborg. ikväll är det traditional music night på en pub på campus och jag träffade en amerikanska i korridoren igår. en timma senare satt vi och drack gunniess. det är ganska fint.
 
det här kan nog bli bra.

om det nu är det jag verkligen skriver om

kom tillbaka då, ber jag. hördu, likgiltigheten. känslan av att det ändå inte är värt det. kom tillbaka då. nu, genast, på momangen. kom tillbaka då.
 
varför väntar du, undrar jag. du borde kommit tillbaka för länge sedan. hördu, likgiltigheten. vart gömmer du dig och varför lämnade du mig ensam med känslor som jag varken kan förstå eller hantera? 
 
jag saknar dig, säger jag. hördu, likgiltigheten. du fick mig ju nästan i balans, du gjorde det så enkelt. att inte bry sig. jag gillade dig mer än dina vänner ångest och desperation som du lämnade kvar här. och kunde du inte tagit kärleken med dig när du stack?
 
stanna borta då, skriker jag. du som var min enda trygghet, du som skyddade mig. stanna borta då. se om jag bryr mig. 
 
 
 
fast jag behöver ju dig för att inte bry mig.
 
hördu, likgiltigheten.
kom tillbaka då.

RSS 2.0