"jag träffar en annan nu"

så faller hjärtat och splittras som glas när det möter maggropen. tusen små bitar hjärtmuskulatur som bara skär och skär och skär för varenda steg jag tar och det gör så ont.
 
för
varenda
steg
jag
tar.

galway

i helgen åkte jag med några vänner till galway för att titta runt. vi hittade fina cupcakes! dyra dock, så inget inköp här.
bevis på att jag faktiskt har vänner här. julia, sinéad och adriana. amerikaner allihop.
hemtrevlig stad sådär.
skyltar i restaurangen vi åt på.
mer bildbevis på vänner. sinéad och adriana.
fiffig belysning.
såhär ser jag ut.
vi hittade en bar som hette king's head. det tyckte jag var kul för den finns ju på andra lång i göteborg också. aaaaaningen större här dock. sisådär fem gånger, kanske.
kusten.
på irland ser man svanar överallt.
detsamma gäller gatumusikanter!

mangerton mountains (eller middle earth, om man får fantisera litegranna)

i helgen var jag på vandring i irländska berg. om ni någon gång får för er att göra samma sak kan jag ju rekommendera att inte gå i joggingskor, det är nämligen både blött och lerigt. att gå i genomblöta skor i sisådär 10 timmar resulterade i att jag just nu sitter och hostar sönder min hals. men ändå, det var ju ganska fint. spanade lite efter orcer och hobbitar, men såg inga. tråkigt, va?

Blarney Castle & Cobh Harbour

 

Instagram

irländsk streetart, en helt underbar citronpaj på vad som kan vara limericks mysigaste fik, en jag och en av två lösgodisplatser jag hittat. det var ju fel sorts godis dock, men jag blev lite glad ändå.
 

cliffs of moher

igår åkte jag på en utflykt till the burren och cliffs of moher (där man bl.a. spelat in vissa scener ut harry potter och halvblodsprinsen). osäker på om jag skulle vilja bo på twin peaks b&b dock.

RSS 2.0