you are so far the one who makes me better, in your surroundings i'm the one i want to be

ibland kan jag tänka att jag inbillar mig alltihop, alla känslor. att det där känner jag faktiskt inte, och jag vill faktiskt inte ha honom. att jag fortfarande försöker hitta ett substitut efter alla år som gått, jag försöker fortfarande bara laga det som du tog sönder. att det här är bara ännu ett trick min hjärna hittat på. att jag egentligen bara tycker att han ser bra ut, inget mer. inget hjärta som klappar fortare och inga darrande ben. han ser ju bara lite bättre ut än genomsnittet. och det är då han drar undan håret från ögonen på det där speciella sättet, och det är då han ler det där leendet. och det är då jag tappar kontrollen över både hjärtslag och ben.

But I thought you said summer is going to take the pain away

and when you try to show then they all have things to do, tonight?

hur man på bästa sätt tar sönder sig själv

gör upp planer som aldrig blir av
älta saker som hände för länge sedan
tyck synd om dig själv
stanna hemma flera lördagkvällar i rad
lyssna på konversationer om vad alla andra gjorde i helgen
få dåligt samvete för att du tycker synd om dig själv
om någon ger dig en komplimang, säg emot den
om någon ger dig en förolämpning, håll med
ät något onyttigt, trots att du sagt att du inte ska
må illa över din brist på självkänsla
fall för någon du inte kan få, egentligen inte ens tycka om
vakna mitt i natten utan att kunna somna om
betrakta personen du tycker om och tänk på hur det aldrig kommer att hända
stå vid en helfigurspegel tills du inte längre kan hitta något på din kropp du tycker om


stanna kvar i den känslan
le och säg "jag mår bra"
gå sönder.

är vi ett annat slag?

är vi ett undantag?

det skulle aldrig vara såhär

jag tror aldrig tystnaden har låtit så mycket tidigare,
eller kanske var det tiden som lät.

tick,

tack.

tick,

tack.

och det lät för länge, alldeles för länge. det var fel, det var inte såhär det skulle bli, det var inte det här jag ville ha. så jag försöker vrida mig ut, och jag misslyckas. igen. och igen. jag har fastnat i något som jag inte ens vet hur jag hamnade i. jag ser dig på avstånd och jag vet att jag måste lära mig att nöja mig med det. att något annat inte är en bra idé. så jag försöker dölja det hela, jag pratar om något annat, någon annan, fast det enda jag kan tänka på är ditt hår är nästan perfekt och du har så fina ögon och om jag bara vore lite modigare. det har börjat trassla till sig och jag tror inte att jag kan rätta till det. det var inte såhär det skulle bli, det var inte det här jag ville ha. det var dig jag ville ha.
det är ju dig jag vill ha.

so when the birds fly south, i'll reach up and hold their tails


Men ge mig honom.


18:34

och jag slutade att titta efter monster under sängen när jag upptäckte att det var i mitt eget huvud de levde.

jag antar att jag borde återgå till mitt arkitekturpluggande, men det låter faktiskt inte så frestande


för jag blir aldrig kär i nån, sånt där är slöseri med tid (men då slösar vi bort våra liv)


Shoreline / jag har ingen scanner så det vill till att ta kort och sen dra upp och ner nivåer i photoshop, ber om ursäkt.


spenderar tid i göteborg med världens bästa carlsson (från vem jag stulit bilder)



19:18


what i want, what i need, what i can't have


han är fin, den där jonathan johansson


RSS 2.0