när jag var liten;

.tyckte jag att definitionen av stor var när man behövde vika byxorna på tre för att få in dem i garderoben
.petade jag en man på tunnelbanan i stockholm i magen och sa "piiip" två gånger. han undrade om vi var turister
.var jag jätteblond
.hade vi halvtama ekorrar i våran trädgård
.var nästan det enda jag läste hästböcker
.ville jag bli brandman, journalist, pilot, glass-smakare och konstnär
.tyckte jag att skillnaden mellan en puss och en kyss var att när man kysstes, så hade man huvudena åt sidan

another sunny day

1. man kan komma fram till att jag är ganska dålig på att göra midsommarkransar, och att jag nog är allergisk mot varenda blomma jag använde (och att min näsa är ganska all-over-the-place. blä.). 2. grädde, jordgubbar, banan och hemgjord jordgubbsglass. nomnomnom

(psst; jag har lagt till några spotify-playlists längst ner i menyn. kika in!)

.

det är som om jag rör mig i slow motion, medan allt omkring mig rör sig tredubbelt så fort,
och när tiden äntligen gått tillbaka till normal är allt så tilltrasslat att det är för sent för att ens försöka att förstå.

sånt som man passerar varje dag utan att lägga märke till som egentligen är ganska fint.


I went to a party once, and there was a palm reader there and when she looked at my hand, she just froze. And I said to her "I know. My lifeline is broken. I know I won't live past thirty.

jag såg en film igår, factory girl. sienna miller som edie sedgwick och guy pearce som andy warhol. kanske inte den bästa film jag sett, men inte den sämsta heller. den var värd de 19:50 jag gav för den, i alla fall. om inte annat så kan man ju dregla över kläderna (och hayden christensen och sienna miller också för den delen) en ganska fantastisk ljussättning och skådespeleriet.
om edie sedgwick och hennes liv som andy warhols musa. och lite efter det.

new new new

kommer ni ihåg att jag skulle införa färg i min garderob? som ni kanske ser går det inte så bra. men det mesta var på rea, så jag intalar mig själv att det är OK. (dessutom var jag i göteborg, och det är jag ju inte jämt. faktiskt. så det borde ju vara okej)

och jag vet inte om jag ska vara överlycklig eller gråtfärdig


i bakgrunden, föralltid i bakgrunden

som om livet var en film och jag bara en statist

några få anledningar till att jag inte uppdaterat i helgen

ganska bra anledningar, om du frågar mig.

bror tar studenten

sjukt mycket folk och omöjligt att ta kort. men ändå. och om ett år är det min tur. helt galet!

kurs; bild a 09/10

1. tema kontrast 2. jag hade nog bara tråkigt 3. kol - skuggning 4-5. tusch

pimpin' my door

visst blir det ganska fint? inte helt klart än, men det kommer väl!

ghost figures of past, present, future haunting the heart

allting går åt fel håll

jag borde verkligen, verkligen inte bry mig

hade jag varit någon annan hade jag tagit tag i mig och ruskat om mig.
jag hade sagt "du borde verkligen inte bry dig. verkligen verkligen inte. det var längesedan nu. och jag märker på dig hur du förändras vid såna här tillfällen. det kan verka som om du har kommit över det, som om du inte tänker på det längre, men vid minsta lilla påminnelse så beter du dig som om allting hände igår. men lilla du, det var inte igår. det var längesedan, och du har inte sett ens människan på flera månader. get a grip, vännen. se vad du har framför dig istället. varje gång. det kan inte bli så här varje gång någonting får dig att tänka på det (honom) igen."

men nu hör det till saken att jag inte är någon annan. jag är bara jag.
och jag har precis blivit påmind, igen.

if i could have a second skin i'd probably dress up in you

det är wear a dress day idag! (& dags att blända alla med mina kritvita ben)

RSS 2.0