rom, del 1

nu är jag hemma i sverige igen. det har jag visserligen varit sen i måndags, men ändå. i rom bodde vi i ett litet bed&breakfast som låg i ett lägenhetskomplex. det kändes lite mystiskt då det knappt var utmarkerat att det ens låg där, men två trappor upp i en ombyggd lägenhet låg det och det fungerade alldeles utmärkt. vi kom dit runt sex på kvällen och gick efter det och utforskade området litegrann. hittade en restaurang som inte hade någon engelsk meny och som var den bästa restaurangen under hela resan. pasta med musslor och pesto. hursomhaver är bilderna ovan från den första hela dagen som bjöd på colosseum och forum romanum. och så en bild på honom, så ni nästan kan se hur han ser ut och de där fina käkbenen som han har.

färgtemat är faktiskt inte planerat, jag märkte det nu.

Nu syns vi om sisådär en vecka, för imorgon åker han & jag till rom!

well yeah maybe i hurt you sometimes but let's contrast and compare.

"jag är glad för din skull" säger du. "verkligen. på riktigt."
du tittar ner ner i marken, sen rakt in i mina ögon och så fort bort igen. jag är osäker på om du bara andas ut extra länge eller om det som följer faktiskt är en suck. så ser du mig i ögonen igen.
"trivs du med honom?" undrar du.
ja, nickar jag. ja det gör jag. och du tittar bort.
 
nej, tänker jag. nej, du har inte den rätten. du får inte bete dig som om du är sårad, som om du bryr dig om att det inte längre är du. så många gånger som du har visat att jag är obetydlig. så många gånger som du har kastat bort mig. du får inte titta på mig under lugg för att sedan slå blicken ner i marken. du får inte låtsas som att du är den sårade av oss. du har inte den rätten.

ibland ritar jag.


everlasting light.

jag samlar på mig fler olästa böcker. hälsar på kossor när jag cyklar hem från jobbet. äter jordgubbar. besöker värdlens ände och vänder. klappar kattungar. äter stora kanelbullar. räknar dagar nu. fyra dagar kvar att jobba. sex dagar tills jag åker tillbaka till göteborg, hem, för att inte ta tåget tillbaka för att börja jobba klockan tre igen. slutet på ett temporärt två-timmar-ifrån-varandra-förhållande. nio dagar tills vi åker till rom. han & jag.

lite lagom löjlig. (för löjlig. för kär.)

du slog rot runt mina revben
upprättade ett eget ekosystem
mina andetag
för dig.

min helg.

note: vi tyckte vi var duktiga som hittat den där svampen. sen dyker de andra upp med en helt full korg.

när ens föräldrar har varit borta halva sommaren så måste man ju bjuda på fika när de kommer hem.


RSS 2.0