och jag har en tendens att aldrig bli bra på några bilder förutom mina egna.


jag är visst tillräckligt häftig för att bli fotograferad för tidningen med det otroligt coola namnet jnyttXtra's streetstyle. har nu i efterhand märkt att det inte syns i text när man skrattar i verkligheten och att de ändrar på meningar. jag brukar inte konstruera meningar som "de har snygga kläder som tilltalar mig" i vanliga fall. faktiskt. är också osäker på om jag sa plyschhoodies och inte något finare, typ plysh-huv-tröja-med-dragkedja. varför skrev dom inte ner det så? suck. <- ironi

nej men skämt åt sidan. <- internskämt

don't be so amazing, or i'll miss you too much.

Nu är vi som bekanta. Vi umgås aldrig, vi hörs knappt ens av. Vi träffas ibland men bara av slump. Hej-hur-är-det-det-var-länge-sen. Som om vi knappt känt varandra. Som om ingenting någonsin har varit. Vi undrar hur den andre mår för artighetens skull, men medan vi gör det klappar mitt hjärta hårdare än vad jag trodde var möjligt. Du, å andra sidan, ser inte ut att kunna bry dig mindre. Du vill mest ha samtalet överstökat. Som om du aldrig hållit om mig och viskat ”kroppsvärme är den bästa värmen” i mitt öra. Som om du aldrig har strukit hår ut mitt ansikte och lagt det bakom mitt öra. Det har du. Och nu är vi som bekanta.


you and me, that is an awful lie, it's i and i


hallo. vet inte riktigt vad jag ska skriva eller göra just nu. tänkte att om ni vill kan ni ju ställa frågor så svarar jag på dom sen. och om ni inte vill ställa frågor, så gör det ändå. tehe.

let's pack our bags and take the train to prague

Photo: Charles Bridge and the Church of St. Francis
Photo: Theological library
Photo: Charles Bridge
i april så åker jag till prag med (delar av) min familj! tågresa dit och hotell bokat och klart. så himla fint!

(bilder; national geographic)

humdidum lite mera





fiiin man.
har ni sett att bright eyes är bokade till where the action is förresten? synd bara att jag inte är säker på om jag kan gå eller inte. suck. glasvegas också. fast har ju sett dem en gång på way out west. men ändå!

fortfarande dålig på att fotodokumentera





igår träffade jag en trevlig pojke vid namn nadim. vi strostade runt lite i jönköping och fikade och sånt som coola människor gör. och så åt vi. sen skulle han hem till göteborg. trevligt var det iallafall!

bright eyes på debaser medis

ugh. jag har nuddat conor oberst samt sett honom sjunga lua tillsammans med first aid kit. sånt överlever man inte. så oförskämt bra. att råka studsa fram till andra-tredje raden är heller inte så fel. eh, ingenting är fel med conor oberst.
här är setlisten förresten
(something vague, lua, spring cleaning, take it easy (love nothing), one for you one for me. jag dog. är död. vet inte vad jag ska göra med mitt liv nu när jag sett BRIGHT FUCKING EYES live. tehehehe)

blue valentine & the people's key

lånar pappas lp-skivor och äter frukost. idag åker jag till stockholm för att kika på bright eyes. förband: first aid kit.
det känns ganska bra, faktiskt.

för att jag saknar paris

jag saknar fina gamla byggnader, jag saknar att gå på gator där man kan räkna till minst 7 skyltar där det står creperie, jag saknar gatumusikanter, jag saknar att kunna se eiffeltornet från badrumsfönstret, jag saknar att sätta sig på en uteservering och beställa ett glas vin, jag saknar café des 2 moulins, jag saknar att gå på champs-elysées och sjunga på just les champs-elysées, jag saknar second hand-affärerna vi gick i sista hela dagen, jag saknar att träna på att säga "merci, le séjour a été trés agréable", jag saknar ungefär allting som har med paris att göra.

stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg



igår var vi i stockholm med skolan; möbelmässa, kth och lite fri tid på stan. efter sjuk försening på vägen hem p.g.a. långa köer och dåligt väglag var det enda som hängde med hem var två skivor jag redan borde haft i min ägo och en broschyr om string-hyllor. funkar för mig.

i hear the drums echoing tonight


Photo: A lion walking against wind
Photo: Elephants drinking at a water hole
(bilder; national geographic)

är det någon som vill följa med ner till typ afrika och ta lite kort? jag är på.

fell down the rabbit hole


timmarna går åt till att plugga fysik. däremellan kolla t.ex. den fabulösa dianna agrons tumblr. där hittar man spellistor. klickar man på bilden har jag gjort en av dem till en spotifylista, i alla fall så gott jag kunde.

nåja. åter till fysiken, antar jag (med soundtrack, visserligen).

för patetik är konst och konst är att förstå

Jag kommer ihåg en kväll, vi var inne på ditt rum.
”Jag har köpt ny parfym, lukta” sa du. Jag undrade vart du hade flaskan någonstans. Du skrattade, pekade på din egen hals.”Här.” Jag lutade mig fram, och jag luktade. På din hals, på din nya parfym. Du berättade vad den hette, vilken parfym det var.

Dagen efter hade jag gått in i en affär, sprejat den parfymen (din lukt) på ett sådant där provpapper de har och lagt det i jackfickan. Jag tog upp den då och då, bara för att inbilla mig att du var nära.


FF (yes felstavning i know)


cupcakes med nougat och citron



vad elin gör på studiedagar då hon egentligen borde plugga på elva kapitel fysik

RSS 2.0