if you love something, give it away.

vi skulle kunna vara varandras favoriter.


joyeux noël



borås djurpark, typ 98



an attempt to tip the scales

"Uh, how ‘bout this Arienette? How does she fit into all of this?"
"I prefer not to talk about it, in case she’s listening."
"Oh, I’m sorry, I didn’t realize she’s a real person."
"She’s not. I made her up."
"Oh, so she’s not real."
"Just as real as you or I."

för det här var på den tiden då en fjortonårings idoldyrkan inte nödvändigtvis behövde vara av sexuell natur

De senaste dagarna har spenderats bland meterhöga snövallar och julskivor snurrades i spelaren, isande kyla i kinderna och en vedspis.
korst sagt, i sommarstugan, fast vintertid.

god jul. eller, hoppas ni hade en god jul.

le valse d´amelie

det står en keybord på mitt rum nu, jag har ställt in den på piano. jag pekfingervalsar fram låtar, sånger, visor. och nu låter änglamark nästan nästan nästan som änglamark och fattig bonddräng nästan nästan nästan som fattig bonddräng. och en dag ska jag lära mig, jag ska lära min att spela det finaste soundtracket till en av de finaste filmerna.

och jag brukar ju inte gilla covers


så. fint.

the littlest things



1, vintermorgon, soluppgång, rimfrost. jag är osäker på om det kan bli finare. 2, teckning/skiss/whatever. gissa vem det är, den som gissar rätt får en.. kram!

it's only you i think about



gissa vilken festival det blir i sommar?





(för övrigt otroligt skönt att inte riktigt ha något kvar att göra i skolan; och jag fick ju i alla fall vg i fysik till slut)

just so you know.


underskattade saker som gör en lite gladare

att byta tillbaka till programmet man ser på precis när reklamen tagit slut.
att sova i en säng med nya lakan
att se ett gammalt par gå bredvid varandra och hålla varandra i handen
att höra någon man tycker om säga någonting bra om en till en annan person
att vakna med olästa sms
att säga precis samma sak samtidigt som någon man inte riktigt känner
att baka en kladdkaka som blir sådär perfekt i mitten
att gå på gatan med lite halvdåligt humör och möta en 4-åring som säger att man är söt, alternativt att man ser ut som en prinsessa



impossible

och jag kan inte koncentrera mig när du är i närheten.


jag tror att jag måste lägga till en film i min lista två inlägg ner.





Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suit on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourselves. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?

jag också;



jag brukar ju inte gilla listor, men

Dina fem manliga respektive kvinnliga favoritskådespelare? Johnny Depp, Adrien Brody, Joseph Gordon-Levitt, Jude Law och Freddie Highmore, haha.
Zooey Deschanel, Audrey Tatou, Kate Winslet, Helena Bonham-Carter och typ.. Natalie Portman.

De sämsta filmerna som du har sett?
umm.. Stay Alive, Twilight, alla tjejfilmer som jag inte vet vad de heter.

Vilka filmer bör man tycka om för att ha en filmsmak någorlunda lik din?
The Darjeeling Limited, Le fabeleux destin d´Amélie Poulain, Big Fish, Edward Scissorhands, Tillsammans är man mindre ensam, The Nightmare before Christmas, Donnie Darko, A Series of Unfortunate Events, Finding Neverland, En långvarig förlovning, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, This is England




Vilken film såg du senast på bio? A Christmas Carol

Vilken blir nästa film som du ser på bio?
Sherlock Holmes eller Alice i Underlandet

En filmscen som du har berörts av? Åh jag är så dålig på sånt. Hela Big Fish är otroligt bra på det viset tycker jag.

Vilka manliga skådespelare tycker du är snyggast?
Johnny Depp, Joseph Gordon-Levitt, James Franco, Guillaume Canet , Gaspard Ulliell, Adrien Brody (eller han är mer stilig)

Vilka kvinnliga skådespelare tycker du är snyggast? Zooey Deschanel, Marion Cotillard, Audrey Tautou



Favoritregissör?
Tim Burton, Jean-Pierre Jeunet, Hayao Miyazaki

Fem skådespelare som du inte klarar av?
typ. Hugh Grant, Will Smith, Adam Sandler, Eva Mendez, Hon-som-spelar-i-Dogma-som-jag-inte-vet-vad-hon-heter-men-hon-är-usel.

Tre filmer som du har gråtit till?
Jag kan inte komma ihåg att jag gråtit till en film.

Vilken är den mest överskattade filmen enligt dig?
Twilight. På alla punkter.

Senast sedda film
? Merry Christmas/Joyeux Noël tror jag att den hette. Den handlade om första världskriget och när franska, tyska och skotska arméer fraterniserade på julafton, spelade säckpipa, sjöng och spelade fotboll tillsammans, mitt bland skyttegravarna. Den är bättre än vad den låter.

Vad bör en film innehålla för att du ska uppskatta den? Den ska vara lite udda. Och ha bra soundtrack. Jag vet inte, haha!

En bra bok som har blivit en bra film?
Tillsammans är man mindre ensam är den enda jag kan komma på på rak arm. fast boken är bättre (och åh jag har tappat bort den). Dock är Audrey perfekt som Camille, och herr Canet som Franck är ju inte heller helt fel. Och Philibert är ju underbar.


to fight the feeling that is growing in my mind


försök 1

jag kanske skulle börja med att byta pinkod, så att jag inte knappar in siffrorna som motsvarar att skriva ditt namn varje gång jag startar min mobil.

ett försök till farväl, igen

jag ska lyckas glömma dig
jag ska lyckas glömma dig
jag måste lyckas glömma dig

Människosaker


"Tankarna rusar genom huvudet, ska jag ha ögonen öppna eller ska jag blunda hur var det nu i filmerna ska jag stänga eller öppna munnen i filmerna öppnar de väl munnen men annars när man kysser stänger man ju munnen och pressar ihop läpparna men i filmerna särar de nog på läpparna eftersom skådespelarna inte känner varandra eller jag vet inte varför men nu måste jag bestämma mig..."
ur boken människosaker

ginger


nytt hår, nästan

RSS 2.0