irland genom instagram

om två dagar åker jag hem till sverige igen. tänkte sammanfatta irland lite med mer vardagliga saker som händer när en inte har kameran med sig. redan när jag kom hit var det ganska grönt. hon som arbetade i receptionen ursäktade det kalla vädret medan jag skakade på huvudet och sa att det är ju nästan varmt, eller ja, plusgradigt i alla fall. och så märkte jag att batman håller till någonstans i limerick. vyn över floden är den jag vaknat till varje dag i fyra månader nu. rätt utanför fönstret ser det ut sådär. och så såg jag villagers. och tog kort på en del av skolans utsmyckning. familjen kom och hälsade på och tog med både prästost och godis. varma mackor i ugn kändes som en lyx. så var jag i dublin och lärde mig exakt hur man häller upp guinness samt skrattade åt det faktum att irland faktiskt har ett national leprechaun museum. hemma i limerick försökte en bar vara fyndig. en annan svensk utbytesstudent försökte förklara sveriges geografi för vår journalistlärare men råkade glömma skåne (stockholmare, vetni...). bästa hanna och johan kom och hälsade på med mer choklad. någon hängde upp star wars-referenser över skolan. jag beundrade campus. sov extra länge. köpte en tygkasse. blev övertalad att platta håret och blev överraskad över längden. åkte till cork och såg passenger. åkte in till en marknad som ligger i stan. lagade köttbullar åt mina amerikanska vänner som är helt till sig i gräddsås. åt på restaurang för att säga hejdå. var too busy for bullshit.
 
jag kommer att sakna irland ändå.

Kommentarer

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0