en liten uppdatering

hej där. jag börjar bli dålig på det här. vill ni läsa? vad vill ni läsa? jag vet att ni finns trots brist på kommentarer, men min inspirationsnivå har väl hittat ett nytt lågt.
såhär ser det ut när man går på promenad i min lilla hemort med en fin vän ibland. häst- och kohagar som leder till en liten sjö vars brygga är perfekt för konversationer.
i göteborg testade jag att äta dumplings med hanna och johan på beijing 8. det var riktigt gott tyckte jag, även om jag råkade välja den minst välsmakande dipsåsen till. bönorna var helt fantastiskt goda, men de var det hanna som beställt.
sova har jag lärt mig göra också. nästan i alla fall. finns dagar då jag inte går upp förrän vid tio-tiden, det är ju inte vettigt. halva dagen är ju borta. hälsningar från henne som nästan alltid innan vaknat vid åtta eller nio.
hemma hos farmor får man jordgubbs- och hallontårta.
molnen på den här bilden ser lite ödesdigra ut men nu är vädret i göteborg snällt. även om jag mest sitter inne och pluggar till de tre sommarkurser jag fick för mig att läsa ändå.
har köpt en eyeliner efter att ha varit utan i över ett år och tänker ta tillbaka kråksparkarna.hittar också tid för att träffa vänner, dock är jag ju otroligt dåligt på att fotodokumentera sådana tillfällen. den riktiga kameran ligger bara stilla och ibland kommer jag på att jag har ju en såndär modern telefon med kamera och grejer på.
 
vad som inte är så kul var häromdagen när jag skulle åka buss hem vid cirka två på kvällen. sitter ensam och väntar då det kommer fram en man och undrar om han får störa. nej, säger jag, men det hör inte han och börjar prata ändå. dels så undrar han om jag är full. dels så undrar han vart jag bor. dels så undrar han om någon väntar på mig där hemma (vilket jag kan se på två sätt: 1. ett väldigt lustigt sätt att fråga om jag är singel. 2. ett sätt att försäkra sig om att ingen märker om jag inte kommer hem). jag försöker bara svara så kallt och nekande som möjligt men han fortsätter att prata med mig. han säger att han önskat att han träffat mig tidigare under kvällen (vilket jag antar var beroende på att jag nämnt att jag druckit under kvällen, men nu inte var full) så vi kunde haft "roligt". lyckligtvis försvann han sedan. men obehagligt var det. 
 

Kommentarer
hej säger aletta

vill fortsätta läsa det du "brukar skriva". allt du skriver låter så fint, även om själva händelsen kanske inte är lika fin. om du förstår vad jag menar.

2013-07-10 @ 15:21:16
hej säger aletta

oj, jag menar inte att händelsen inte är fin. jag menar att den kanske är sorglig. eller asså ah.

2013-07-10 @ 15:22:14

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0