inaktivitet och irland

flygplansfönster. jag lämnar ett snöigt england efter att med både en klump i magen och en fantastisk känsla i bröstet spenderat två timmar irrandes omkring på heathrow. flyget landar efter drygt en timme på irland. därifrån tar jag mig, med hjälp av en irländsk familj jag träffade av en slump på tidigare nämnda flygplats, till university of limerick och får nyckeln till ett rum i en studentkorridor.
utsikt från tidigare nämnda rum. river shannon. otroligt mycket dimma. det har sin charm. irländare ursäktar det kalla vädret, medan jag säger att "i'm swedish, i'm used to colder" och tänker på snön jag lämnade i göteborg. det lämnade göteborg. ikväll är det traditional music night på en pub på campus och jag träffade en amerikanska i korridoren igår. en timma senare satt vi och drack gunniess. det är ganska fint.
 
det här kan nog bli bra.

Kommentarer
hej säger lovisa/polichinelle

gudars så spännande! åh. lite avis. hoppas du kommer ha det fantastiskt och att vi får följa dig på äventyren. puss.

2013-01-22 @ 19:42:46
URL: http://polichinelle.se
hej säger Henrietta

Nämen! Vad roligt! Jag hoppas att du skriver mer om ditt liv på Irland, skulle vara roligt att höra! Som den "closeted anglophile" jag är kan jag inte annat än hålla med Lovisa: jag är lite (mycket) avis.

2013-01-22 @ 19:51:11
hej säger Victoria

Fy vad fint det låter! Vad ska du plugga?

Svar: lite blandat, då universitetet jag är på inte riktigt har likvärdiga kurser som det jag studerar på i Sverige. men det ser ut som lite marknadsföring, journalistik och kultur!
ohfridays.blogg.se

2013-01-24 @ 19:47:40
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se
hej säger lisa

låter himla spännande :)=

2013-02-02 @ 01:06:55
URL: http://popflickan.blogg.se

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0