way out west 2013

nu förra veckan så var jag på way out west! mycket trevligt. här sitter vi i linnétältet och väntar på beach house.
innan det hade vi visserligen sett johnossi och daniel adams-ray.
fredagkvällen var på pustervik med swim deep och unknown mortal orchestra. ljudet sög dock rätt mycket.
ölområdet lördag kväll.
jag stack vidare till rondo för att se el perro del mar
och sen villagers. rätt fint, trots brist på mellansnack som inte var "thank you" och "cheers". finare när jag såg honom på irland.
över huvud taget en fin festival tycker jag ändå. trots regn.
 
roliga saker:
1. två tjejer uttalade "azalea" som "aza-leee". det fnissade vi lite åt.
2. när jag satt och väntade på villagers så började en herre prata med mig och undrade om conor fortfarande hade skägg och ifall jag lyssnade mest på bright eyes eller villagers. jag blir lite förvirrad men påpekar sekunden senare att det inte är samma conor. det här är o'brien, inte oberst. herrns ögon vidgas och han säger emot mig och att han kan slå vad om att det visst är oberst. nej, säger jag, och visar honom way out wests egen information om villagers. o'brien. jag kan mina conors. han säger uppgivet att det var ju enda anledningen till att de gick från pustervik. han hade dock (lyckligtvis) lyssnat på villagers och kunde låtarna. hur han inte hörde att det inte var conor oberst är jag fortfarande förvirrad över.
3. under kendrick lamars spelning så stod danny precis bakom oss. inte direkt det som var roligt, men att se alla tjejer som upptäckte honom, fnissade och pekade var definitivt underhållande.
 
dumma saker:
1. första dagen gick jag omkring i sandaler och var väldigt rädd över att bli trampad på tårna under konserter, något jag mot alla odds lyckas undvika. efter dagens sista spelning, när vi ska gå därifrån, lyckas jag däremot halvt sparka in min stackars stortå på baksidan av hannas sko. knak, sa det. aj, sa jag.
2. ÅKA SPÅRVAGN UNDER WAY OUT WEST.
3. sista dagen, när jag hoppar på en spårvagn för att åka till en klubbspelning så ska jag ta tag i en stång för att hålla fast mig. i och med att jag har både bra balans och koordinationsförmåga så missar jag och sätter tummen rätt på stången så jag smäller till min nagel. knak, sa det. aj, sa jag.
4.
könsnormer.
 
fina saker:
1. att det fanns någon som jag kunde låna en regnjacka av när vädret blev som värst, för att han stod ju ändå under tak.
2. räknas håkan? håkan räknas. 
3. att när jag och hanna satt utanför vip-området så gick kristoffer triumf förbi, och vinkade! kan berott på att hanna stirrade lite på honom. kanske. 
4. hans leende.

Kommentarer
hej säger Hanna

Ditt stirrande var värre än mitt!

2013-08-20 @ 10:09:50

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0