om ord.

vi ligger stilla bredvid varandra och jag känner hur hans läppar mumlar vad tänker du på in i min panna. jag är nog tyst lite för länge, för han lättar sitt tag om mig och drar huvudet lite bakåt för att kunna se mig rakt i ögonen.
"du."
jag andas ut och de där ögonen, jag förstår inte, men de får hjärtat att slå ett extra slag och kännas som kolsyra i blodet. det bubblar, studsar, hoppar. och jag är så ovan vid att extra hjärtslag leder till leenden istället för misär.
"jag tror att jag mer än bara tycker om dig" och så är det han som blir tyst.
någon griper tag i alla artärer och kapillärer och bara trycker till. aj. jag räknar sekunder, jag blundar, jag visste att jag skulle förstöra det här. hans hand stryker lätt mot min kind och för en hårslinga bakom mitt öra. jag öppnar ena ögat och försöker hålla tillbaka paniken.
"var det dumt sagt?"
jag vet ju inte ens hur man hanterar känslor och ännu mindre om hur man berättar om dem för den de handlar om.
"du."
och så efter vad som skulle kunna vara en evighet men knappast är mer än fyra sekunder så skakar han på huvudet.
"nej" säger han. "jag är bara glad.
 
rentav lycklig" och handen runt mina blodådror släpper taget och blodet börjar bubbla, studsa, hoppa igen och jag kommer nog aldrig vänja mig.

Kommentarer
hej säger lisa

fiiiiint!

2012-08-15 @ 22:32:06
URL: http://popflickan.blogg.se
hej säger Sara

Jag vet inte hur länge jag har följt din blogg, men länge är det. Och jag blir så obeskrivligt lycklig över att läsa om något som gör dig glad.

Svar: Det känns lite konstigt men åh vad det är fint att höra.
ohfridays.blogg.se

2012-08-19 @ 12:34:46
URL: http://wordsinthewires.tumblr.com/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0