I don't know what you think while you're sleeping, I hope soon I'll dream with you

jag tittar på klockan för ofta. den hinner inte ändras särskilt mycket mellan teliasonerapaketen och ellospåsarna där på paketterminalen. det tar för lång tid. det går för sakta. för långsamt. klockan tickar inte. inte längre.
 
jag hinner tänka för mycket. det är aldrig en bra grej. nervositeten kommer tillbaka. paranoian. hur fungerar det när man inte längre befinner sig på samma plats som den andre? saknar man eller glömmer man? glömmer han eller saknar han? jag saknar. med varenda fiber, varenda cell och varenda andetag. jag saknar. men han. saknar han eller glömmer han?
 
men
 
nej, han verkar sakna. hur kan han sakna? det är ju bara mig det handlar om. jag är ju inte den som man vill ha. kanske kommer han att inse det, nu när det dröjer innan vi träffas. nu när vi inte längre spenderar alla sekunder insnurrade i varandra. kanske kommer han att förstå, att jag är ju inte den som han vill ha.
 
jag hinner tänka för mycket. nervositeten, paranoian.
 
klockan lyckades gå till slut och jag hamnar i fosterställning mellan kalla lakan och jag önskar med varenda fiber, varenda cell och varenda andetag att han inte var timmar bort. att han var här. att han såg på mig sådär som han gör när han säger att han tycker om mig.
 
men
 
hur kan han tycka om mig?
 
hur kan han tycka om mig?
 
hur kan han tycka om mig?
 
klockan går för långsamt. jag hinner tänka för mycket. det är aldrig en bra grej.
 
nervositeten kommer tillbaka. paranoian.
 

Kommentarer
hej säger rebecka

du är otroligt begåvad, den här texten är som en mörk & mild bris genom håret. jag har själv aldrig förstått mig på kärleksrelationer men jag antar att de är det du beskriver. vi är bara människor.

2012-07-06 @ 08:58:25
URL: http://www.mikroorganism.blogspot.com
hej säger Frida

Du skriver så fint min vän. Jag skulle vilja ta allt som gör ont i dig och ge dig allt som inte gör ont i mig. För du är så fin. Du är en av mina bästa vänner. Men ibland undrar jag om jag verkligen känner dig nu för tiden, om jag någonsin gjort det. Och jag känner mig lite ensam.

2012-07-14 @ 23:01:33
URL: http://frydahaa.blogg.se

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0