trygg utan garderob

kanske har ni sett facebook-eventet trygg utan garderob, kanske har ni det inte.
det är så starkt av vissa. själv sitter jag här och funderar på vad jag skulle skriva på det där pappret om jag skulle lägga upp en bild. vad är det jag är rädd för, och vad är det jag gömmer mig för?
 
RÄDD FÖR ATT ALDRIG DUGA ELLER RÄCKA TILL
 
DET FEMTE HJULET
 
KAN INTE TA EMOT KOMPLIMANGER
 
ÄCKLAS AV MIN SPEGELBILD
 
HATAR KÄNSLAN AV ATT VARA MÄTT
 
HATAR ATT JAG HATAR KÄNSLAN AV ATT VARA MÄTT
 
FÖR SJÄLVKRITISK
 
FÖR INTROVERT
 
FÖR GENOMSKINLIG
 
VILL INTE BARA VARA SMAL, VILL VARA TUNN
 
NERVÖS OCH PARANOID
 
HOPPLÖS ROMANTIKER BAKOM EN BITTER OCH CYNISK FASAD.
 
DUGER ALDRIG
 
RÄDD FÖR ATT PRATA OM DET.
 
men det får man ju inte säga. det får man ju inte prata om. trots att det är precis det eventet handlar om att man ska få, så ligger det där i nåt av hjärnans alla hörn och fräter: det kan du ju inte säga. du som inte ens vågar svara på alla fina kommentarer du får om virtuella axlar du skulle kunna luta dig mot. trots allt du känner, men som du inte vet hur du ska formulera i ord. för om du säger det fiskar du komplimanger och är en attentionwhore och det är ta mig tusan inte okej. och allt det där får ju inte ens plats på ett papper, så skit i det bara.
 
FANTASTISKT BRA PÅ ATT KLANKA NER PÅ MIG SJÄLV
 
eller kanske
 
FÖR RÄDD TILL OCH MED FÖR ATT VISA ATT JAG ÄR RÄDD.
 

Kommentarer
hej säger lisa

<3<3 vet hur det är. kram på dig!

2012-12-15 @ 19:08:06
URL: http://popflickan.blogg.se
hej säger bells

alltså jag förstår inte för mitt liv hur du skulle kunna äcklas av din egen spegelbild. får mig att vilja ruska tag i dina axlar och ba: seer du inte!?! du är gkrjbtuh OTROLIGT vacker. och jag vet hur svårt det är, men, det gör ont att läsa att du tänker så, när du ser ut som du gör.

å andra sidan vet jag hur enkelt det är att vara självkritisk, men ja.

2013-01-06 @ 01:09:30
URL: http://osmidig.blogspot.com

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0