tv-serier som jag kollar på & tycker om

fick förfrågan av en tjej med väldigt snyggt namn (d.v.s elin) om att göra ett inlägg om de tv-serier jag kollar på. så här kommer ett inlägg med några av serierna jag kollar på!

Misfits




ungdomar som gör samhällstjänst som får superförmågor? japp.
det gör ju lite ont i hjärtat att my boy robert sheehan (i mean LOOK AT DAT FACE) inte kommer att vara med i nästa säsong. men iwan rheon är ju med fortfarande så det går nog ganska bra ändå.
favoritkaraktärer; nathan och simon
favoritcitat; "we fucked up bigger and better than any generation that came before us - we we're so beautiful"
                   "they say a person speaks on average 5000 words a day. can that be true? i used to go through whole days without
                    saying a word"

glee

image
okej att manusförfattarna inte är så jättebra på att skriva så att allting hänger samman men jag gillar den ändååå.
favoritkaraktärer: kurt, santana (nu på senaste), quinn (mest jag att jag hjärta dianna agron och hennes röst)
favoritcitat: "i'm in love with him and he is actually gay. i call that progress"
                 "- we should.. um.. practice
                 - i though we we're."
EVERYTHING IS KLAINE AND NOTHING HURTS

criminal minds 

jag ska inte ljuga, kollar nästan bara på det av en anledning och han heter matthew gray gubler a.k.a. dr reid. annars tycker jag att de flesta kriminalserier är nästintill likadana. har heller aldrig riktigt följt det utan mest kollat när det går.
kan inte välja favoritcitat för att jag egentligen kollar på det för lite eheheh (och ville mest ha med mgg:s ansikte på min blogg).

sherlock



började egentligen bara kolla för att martin freeman skulle vara med, sen så råkade ju första avsnittet vara förbannat bra och jag blev lite lite kär i sherlock. har visserligen inte sett det sista men ändåå det är inte okej att göra awesome miniserier med bara 3 avsnitt.
favoritcitat: "i'm not a psycopath, i'm a high-functioning sociopath. do your research."
                 "- shut up.
                  - i wasn't saying anything!
                  - you we're thinking. it's annoying." 

(sen finns det en hel massa serier som jag alltid tänker att jag ska börja kolla på men aldrig kommer till skott. till exempel skins, love/hate, supernatural och doctor who typ. har ni tips får ni gärna dela med er! och en hel massa andra serier som jag kollar på ibland men liksom inte följer.)

 


Kommentarer
hej säger Sandra

Criminal Minds i mitt hjärta. Det är så sorgligt att den allra sista säsongen snart tar slut.

2011-05-05 @ 16:26:27
URL: http://benevolenceandsinapism.blogspot.com
hej säger Olga

Jag gillar det faktum att jag älskar ovanstående serier precis av de anledningarna du skrivit. Åh, så himla fina.

2011-05-05 @ 16:42:47
URL: http://beyondthis.blogg.se/
hej säger elin

åh så bra serier allihopa! jag dör över reid i criminal minds finaste han är typ en dröm med fina kläder och lite sådär bra speciell. och resten är ju bara så fina liksom.

2011-05-05 @ 17:46:00
URL: http://cinquantejours.blogg.se/
hej säger martina

oooh criminal minds!!

2011-05-05 @ 21:41:16
URL: http://martinav.blogg.se/
hej säger martina

oooh criminal minds!!

2011-05-05 @ 21:41:31
URL: http://martinav.blogg.se/
hej säger inger helén

åh vad fina tips jag fick nu. behövde det här rättsådär jättemycket. (blir lite långtråkigt att se på en och samma hela tiden)

2011-05-05 @ 22:23:30
URL: http://smallwishes.blogg.se/
hej säger tjejen med det coola namnet

Wooah! Vi kollar ju på exakt samma serier. Awesome, dude!

2011-05-06 @ 11:40:27
hej säger Hanna

Antar att du vet men upplyser ändå; det kommer fler sherlockavsnitt, men eftersom Martin freeman ska spela bilbo i bilbofilmerna som börjat spelas in nu så dröjer det ett tag..

Nu ses vi snart!! Peppar!

2011-05-06 @ 15:21:06
hej säger julia

BÄSTA BÄSTA BÄSTA misfits. och det är så hemskt att robert inte ska vara med längre, han är ju typ världens snyggaste och så är hans karaktär helt underbar!

& Criminal minds & Sherlock är så grymt bra också

pusshej!

2011-05-10 @ 20:29:30
URL: http://disarmmynightmares.blogg.se/
hej säger Ida

Vilken timing! Såg precis sista avsnittet av Misfits. Och jag förstår inte alls hur de tänkte där. Ta bort den bästa karaktären ur hela serien? Efter sex avsnitt? What? Misfits behöver sina lockar.



Och för övrigt. Är. Doctor Who. Världens. Bästa. Serie. Genom. Tiderna. Skins är inte så tokigt det heller.

2011-05-16 @ 22:29:04
URL: http://idautanp.blogg.se/
hej säger Sandra

Matthew Gray Gubler är sjukt söt! :D

2011-05-18 @ 22:51:00
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0