vi kan göra det hur du vill

såhär på söndagar blir man lätt lite fundersam.

varför har affärer som är öppna tjugofyra timmar om dygnet trehundrasextiofem dagar om året lås på sina dörrar?

varför tog jag inte med mig en burk av mammas körsbärsmarmelad när jag var hemma i påskas?

varför förstår inte mina släktingars släktingar att man ska skära tårta ifrån mitten och att man inte får skära av mitten?

varför tycker mina vänner att det är så kul att dra i mina lockar bara för att se dem studsa tillbaka igen?

om man tar sönder en spegel och får sju års olycka och sedan tar sönder en till innan de första sju åren är slut, läggs det på sju år eller räknas det som sju år från och med det att den andra spegeln gick sönder?

är det några här som har lyssnat på little marbles nya album?

varför tog han mitt nummer?

varför tittade han på mig som om han tyckte att jag var fin?

& varför i all världen har jag fjärilar i magen på grund av någon som jag inte ens känner?

 


Kommentarer
hej säger Patrik

Fin bild :D

2012-04-15 @ 15:07:16
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
hej säger alice

ditt hår är så fint!

och allt du skriver är så bra!!

2012-04-22 @ 13:17:18
URL: http://alicetollbring.blogspot.com/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0