elva.

nu har jag lyckats bli utmanad på den där elva-frågeutmaningen. tre gånger upp, faktiskt. men vi börjar med en, så länge, så dyker de andra upp snart också. däremot har jag nog inte direkt 33 människor att utmana. knappt 11, ens. alla har ju redan gjort, känns det som. very well! frågorna som jag fick av rebecka:

 

1: Vilket är ditt bästa sommarminne?

hmm. försöker gå igenom de jag har och ignorera de som är lika dåliga som det är bra. jag svarar where the action is förra året, när jag dels pratade med first aid kit, blev presenterad för mike mogis (med världens pinsammaste fangirl-pip) och och och under bright eyes konsert när conor hoppade ner i fotodiket och tog tag i min vänsterhand.


2: Vad skulle du döpa ditt barn till?

på sistone har jag kommit att tycka att enok är ett av de finaste pojknamnen. det ligger så bra i munnen på något sätt. däremot vet jag inte om den eventuella framtida pappan skulle hålla med mig, folk brukar rynka på näsan åt det namnet. enok. det är ju jättefint.

en flicka skulle jag vilja kalla för agnes eller ines, tror jag.


3: Var och hur i världen skulle du helst vilja bo?

alltså, prag är en av de finaste städer jag någonsin varit i. däremot skulle jag nog inte vilja bo i tjeckien. hm. sen är det klart att man har den där drömmen om att bo i london och bara träffa folk med brittisk accent. sen är jag en sucker för takvåningar med snetak. finns knappt något finare ju. med fönster med underbar utsikt. och ett helt fantastiskt kök. det måste jag ha någon gång i livet. ni vet, ett sånt där det hänger kopparkastruller på väggen över spisen, kakel på väggarna, vitt trägolv och allt bara är sådär fint som det alltid är på bilder på pinterest. ungefär.


3: Vad ser du dig själv göra om fyra år?

jag vet inte. jag är tråkig på det viset. jag vill bo i göteborg fortfarande i alla fall. jag är bara 23 år. nästan 24. jag kanske jobbar. helst på en reklam- eller pr-byrå. kanske med något helt annat. kanske har jag tagit tummen ur och faktiskt åkt ut i världen. kanske vill jag åka och volontärarbeta någonstans i sydamerika. kanske har jag flytt från omgivningen och bosatt mig på landet i frankrike utan att kunna tala ett vettigt ord franska. jag har ingen aning.


4: Favorittidning?

jag läser inte så mycket tidningar. jag köpte en elle för någon månad sen och förstod inte riktigt grejen. om det är någon tidning jag köper och faktiskt i princip kan läsa ut hela skulle det nog vara sonic.


5: Hur ser din morgonrutin ut?

jag går upp och kokar ägg, under tiden som ägget kokar så brer jag en macka (antingen med körsbärsmarmelad och ost eller skivad avocado, för det är det bästa man kan ha på en macka) och fixar kaffe. ägget kokar i ca 4 minuter, då tycker jag att det blir bäst i alla fall. klockan 08.35 så går arthur på svtb. han är lite en del av min morgonrutin numera, i och med att jag sällan har föreläsning så tidigt.

^ perfekt frukost


6: Den bästa låten, såhär i april?

jag måste helt enkelt svara någonting från kents nya album känns det som. jag är helt förälskad i isis & bast och beredd på allt. och jag ser dig.

annars har jag fastnat otroligt hårt för lalehs han tuggar kex.


7: Ensam eller tillsammans?

jag har varit ensam så länge att jag liksom vant mig. det är bara det att nu kanske det kan finnas ett tillsammans. och det är det bästa på länge.


8: Vilken är din favoritbarnbok, och varför?

räknas momo - eller kampen om tiden som en barnbok? helt fantastisk är det i vilket fall. om ni inte har läst den beordrar jag er att göra det. genast. jag vet inte varför jag tycker om den så mycket. kanske ligger det i små detaljer och formuleringar (som när momo får frågan när hon är född och svarar "så vitt jag kan minnas har jag alltid funnits"). underbar bok.


9: Skulle du helst
a) göra ett seriöst försök att vinna Big Brother,
b) dansa Napoleon Dynamite-dansen på Tomorrowlands största scen eller
c) gå om högstadiet?

jag tycker inte om den här frågan. jag avskyr program som big brother och kan inte titta på det utan att gräva ner huvudet i mina händer. och jag skulle aldrig aldrig aldrig vilja gå om högstadiet. usch. om jag får ha mask på mig så man inte ser att det är jag så väljer jag alternativ b. trots att jag inte alls dansar och lite halvt har scenskräck.


10: Vilket är ditt största/bästa alter ego? Låt oss lära känna denna/e.

mitt alter ego har blått, rakt hår klippt i blå page och ville bli cirkusartist som liten, så hon lärde sig att gå på lina. den där blåa färgen som hennes hår har har ändrats ganska mycket under åren. grönt har det också varit. hennes högra hörntand står inte ut och hon har ett näst intill perfekt leende. hon gör lite konstiga saker ibland, men det är inte direkt så att hon bryr sig om att folk kallar henne galen. hon bryr sig inte om när folk ser att hon dansar. hon har bestämt sig för att det enda vettiga man kan göra i livet är att besöka så många platser som möjligt och lära känna så många man kan. hon blev inte kär när hon var fjorton. hon har aldrig riktigt varit så fast vid någon att vad människan än gör så är det okej, för att det är just den människan som gjort det. nog är hon förlåtande, men när hon blir arg så är hon arg. då är det nog bäst att hålla sig borta. hon går långa promenader där hon går vilse med flit. för att se var hon hamnar. kanske hamnar hon på ett ställe där hon stannar. hon är min raka motsats.


11: Vill du bli min brevvän?

det är klart. jag har inte den här dekalen på min ytterdörr för intet:


Kommentarer
hej säger lovisa/polichinelle

"kanske har jag flytt från omgivningen och bosatt mig på landet i frankrike utan att kunna tala ett vettigt ord franska." åh, bodil malmsten!

2012-04-30 @ 18:46:19
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
hej säger rebecka

åh, så fint, du.

2012-05-01 @ 17:11:51
URL: http://www.mikroorganism.blogspot.com
hej säger Sophia

Åh, kollade typ igenom hela din blogg. Jätte charmig, och du skriver bra! :)

2012-06-07 @ 14:18:28
URL: http://thecreativeroom.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0