q&a

är du kär i någon?
näe. det är jag egentligen inte.

din favoritmusik?
det beror på humör antar jag. min mesta favoritmusik kan man väl hitta i mina spotify-listor.
just nu lyssnar jag ganska mycket på niki and the dove - DJ ease my mind, bright eyes - jejune stars, tom waits - we're all mad here och the vaccines - post break-up sex
(nån som ska till popadelica förresten?)



favoritfilm?
det beror också på humör. men för det mesta kan jag tänka mig att titta på fight club, trainspotting, amelie från montmartre, garden state, mysterious skin, the darjeeling limited... såg black swan häromdagen, den var ganska underbar. Störd, men underbar.

annars, hayao miyazaki-filmer (favoriten där är det levande slottet, även om alla är sjukt fina), filmer av guy ritchie (snatch, lock stock and two smoking barrels + att jag älskar hans förmåga att knyta ihop allting i slutet även om allt kan vara helförrvirrande och konstigt genom filmens gång) och tim burton såklart.

narwhale or unicorn?
tss, det vet du väl;

vad har du för kamera?
nu har jag en canon eos 50d. fotar mest med 50mm f1,8 just nu.

vad tänker du på när du hör orden vänskap & kärlek? och vad betyder det för dig?
"friendship is when silence isn't awkward." nej men jag vet inte riktigt. jag hör ordet vänskap och jag tänker på låten my best friend med hello saferide. För mig betyder det nog att veta att man kan lita på någon och att man inte behöver känna sig paranoid över vännen ska reagera, för man vet att den personen kommer att tycka om en oavsett.
kärlek är väl lite mer diffust. mina erfarenheter av kärlek är väl inte de bästa (fast de blir ju bra texter av dem. (he he he)). jag är ju inte särskilt gammal och har egentligen inte så mycket erfarenheter av det över huvud taget, men.. Jag vet inte hur jag ska definiera kärlek. Ordet  får mig visserligen att tänka på en person (som jag inte vill tänka på) men hur jag ska säga vad det är för mig vet jag inte. Däremot kan jag säga att det inte är att blint bortse från en persons brister. Snarare att se dem allihop, men ändå välja att vara med den personen.

vad ska du göra efter gymnasiet?
jag vet faktiskt inte. jag har lite olika tankar men egentligen har jag ingen aning. de flesta tankar cirkulerar kring att flytta och plugga någonstans, eller jobba. vill komma in på arkitekt men det är väldigt höga antagningspoäng. annars kan jag tänka mig att läsa pr & marknadskommunikation eller något liknande. helst i göteborg, vilket gör arkitekt ännu svårare, för det är på chalmers.

annars skulle det vara kul att åka utomlands och plugga/jobba.

hur gammal är du?
18 år

vad är meningen med livet för dig?
jag tror faktiskt inte att det finns någon mening med livet. det är mest att leva och göra det bästa av saken. om det nånsin funnits någon mening med livet har den nog försvunnit för länge sen, genom människans förmåga att alltid vilja överträffa & överbevisa alla andra, tänja gränser så långt det går och leka gud.

(var det någon som sa cynisk och bitter?)

har du tumblr?
ja; likeartcouldsaveawretchlikeme.tumblr.com

hur ser den perfekta tillvaron ut för dig?
jag har ingen aning faktiskt. bara jag får vara någonstans där jag trivs och inte känner mig instängd på de sätt jag kan göra ibland. där jag kan träffa människor som jag inte ständigt behöver undra vad de kommer tycka om mig. liksom bara kunna vara på alla de sätt jag är, positiva och negativa.

vad är det absolut godaste någonsin att äta?
det beror ju jättemycket på! hahaha. allting beror på nånting känner jag.
men jag tackar ju inte nej till kyckling man stekt, haft pesto och ost på och låter stå i en emaljpanna eller vad det nu kan heta. med ris och någon god sås. fast jag tackar ju inte nej till fläskfilé kryddat med rosmarin, ris och rödvinssås heller. ris är bra.

hur ser en perfekt dag ut för dig?
hmm. jag kan ju inte säga att det var helt fel att vakna upp på ett hotell i paris och vandra omkring i staden, äta lunch på en servering med fantastisk utsikt över eiffeltornet och senare på dagen åka till montmartre och dricka drinkar på amelie-caféet (samt lära sig obscena saker på franska (som jag glömt nu)).

har du något favorit-citat?
definiera citat. räknas låttexter kan jag nog rabbla upp ganska många. ur böcker? och får jag bara välja ett? filmcitat? FÅR JAG BARA VÄLJA ETT? jag kommer explodera. huh.
eller jag vet. vi gör såhär.

  • favoritlåttext (just nu); eller eeh nej det går inte.
  • favoritfilmcitat;
    http://28.media.tumblr.com/tumblr_l70v1wPERW1qzi80do1_500.jpg
  • favoritbokcitat;
    http://30.media.tumblr.com/tumblr_l8esjg07T11qczlkbo1_500.jpg
  • favoritannatcitat; "Just about how much fun i've ever had with my clothes on"
    (joseph gordon-levitt, om att spela in inception)
och jag kommer att ha ångrat mig imorgon

topp fem mest inspirerande människorna du vet?

http://30.media.tumblr.com/tumblr_lfy43m0O991qzy6hgo1_500.jpg
fröken bonham carter
http://25.media.tumblr.com/tumblr_l1m6idjUYG1qzvxcdo1_500.png
fröken agron

< jonathan safran foer

och fröken sandra och sergeant salt
och en massa andra bloggar också, visserligen


Kommentarer
hej säger Sandra

Att se mitt namn under inspirerande personer.. Av någon anledning blev jag helt rörd. Tack. (Är kanske lite för emotionell nu när våren är här och jag är sjuk men ändå.)



Och, förhoppningsvis så ses vi på Popadelica. Om jag hittar någon att gå med först. Kan verkligen inte missa The Vaccines.

2011-03-17 @ 13:23:38
URL: http://benevolenceandsinapism.blogspot.com
hej säger lovisa/polichinelle

du har excellent musiksmak! och citatet stämmer verkligen. jag brukar ha svårt med citat men det där var faktiskt inte alls klyschigt utan bara sant.

2011-03-17 @ 16:52:51
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
hej säger inger helén

du verkar vara så himla fin.

2011-03-17 @ 20:39:22
URL: http://smallwishes.blogg.se/
hej säger Emma says style, love & rock and roll.

gotta love tom waits

2011-03-17 @ 22:34:45
URL: http://emmasays.se
hej säger Petter

Hipolito måste nog vara en av de trevligaste karaktärerna någonsin, så skönt vemodig och poetisk.



Och nog för att jag inte känner mig särskilt inspirerande, men ändå känns det väldigt fint att du tycker det!

2011-03-19 @ 11:22:09
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0