& shiny black ravens on a chimney smoke lane

januari. det snöar och smälter och snöar igen

jag sitter still, fryser. lyssnar på tom waits om för två månader sen. november.
november seems odd, you're my firing squad
exekution s. -en - er • utförande; verkställande (av dom); avrättning
                exekutionspluton
vad utför jag, vem avrättar jag?
jag utför ingenting. jag sitter still, fryser.
det snöar och smälter och snöar igen.
jag avrättar ingen, jag siktar inte ens på någon.
fast jag sköt undan tankar på dig & november var underligt.
det snöade i november. nu smälter det, och snöar igen.
jag tänkte på dig i november. jag sköt undan dig, och nu tänker jag på dig igen.
det borde sluta snöa.

(go away, blow your brains out)


Kommentarer
hej säger lovisa/polichinelle

åh tack tack tack, så snäll du är! förresten är tom waits ett ypperligt val nu när temperaturen återigen letar sig ned på tvåsiffrigt minus.

2011-01-26 @ 11:14:14
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
hej säger E

Finfint

2011-01-26 @ 16:33:54
URL: http://naglarnamotglas.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0