& nu börjar jag känna mig patetisk på riktigt

så virvlar alla minnen som jag har försökt att dränka upp till ytan igen. som när jag frös och du lånade ut din jacka till mig. som alla gånger vi stod utanför min grind och ingen av oss ville gå. som den gången du sa att du aldrig kommer att glömma mig. som när du höll din arm runt min midja. som när du drog mig till dig och kallade mig för fin. som när du viskade meningar för ingen annan så nära mitt öra att hela min ryggrad vibrerade.

 

och allt det andra.

 

som när du gick hand i hand med henne. som när du inte hörde av dig. som när du ständigt satte mig i andra hand. tredje hand. fjärde hand. hur jag aldrig var den du valde, men alltid din nödlösning. som när du vek undan blicken när min blick sökte din på ett dansgolv. hur du alltid kom med undanflykter. kanske. vi får se. en annan dag. hur du räknade bort mig.

 

hur jag fortfarande väntar på en annan dag.


Kommentarer
hej säger kim

aj, vad fint. tycker om din blogg så himla mycket.

2011-12-13 @ 15:29:17
URL: http://diaryandherself.blogspot.com

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0