om böcker


(tumblr)

vad läser du just nu, vad läste du senast och vad ska du läsa sedan?
- just nu läser jag man utan minne av nicole krauss, senast läste jag den perfekte vännen av jonas karlsson och sen ska jag nog läsa sofies värld av jostein gaarder.

vilken bok i dina hyllor har du haft längst?
- möjligtvis momo eller kampen om tiden av michael ende

vilka är de fem författarna du har flest böcker av i din bokhylla?
- det bör vara jostein gaarder, jonas gardell, anna gavalda, j.k. rowling och tove jansson

vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?
- chuck palahniuk, oscar wilde och fjodor dostojevskij

inbundet eller pocket?
- pocket. så galet smidigt

vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?
- brott och straff

sista sidan: läser du den först eller väntar du tills det är dags?
- när jag var mindre brukade jag alltid läsa sista sidan/meningen först men det kom jag inte ens ihåg att jag brukade göra förrän jag läste den här frågan. så nej

vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor?
- the curious incident of the dog in the night-time tror jag.

fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
- om jag ska gå tillbaka tio år så skulle jag gå i tvåan eller trean på lågstadiet, jag tror inte vi hade någon obligatorisk läsning då. och den enda jag ogillat nu i gymnasiet har varit svenne av per nilson, men jag tvivlar på att den någonsin visar sig vara riktigt bra.

vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
- jag läste nånstans att mark haddon ska släppa en ny bok inom en snar framtid, men jag kommer inte ihåg var eller om jag ens läste rätt så, vi får väl se

har du sett en film som visade sig vara bättre än originalet, det vill säga boken?
- inte vad jag kan komma på, men jag vet att jag sett en film som jag reagerat på att den är bättre, men nu kommer jag inte ihåg vilken. i allmänhet brukar ju boken vara bättre.


Kommentarer
hej säger Rebecca

svar: tack så jättemycket :D

2010-09-15 @ 10:47:17
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
hej säger jennifer,

ah, kvinna. du måste måste läsa herr wilde. han r min älskling alla kategorier. jag läser hans samlade verk lite som en troende. världens finaste någonsin. börja med canterville ghost om du vill skratta, the happy prince om du vill bli lite rörd & dorian gray om du vill läsa det mest fantastiska någonsin.

2010-09-15 @ 21:29:49
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0