frågor, svar

vad vill du göra när du blir stor?
jag vet inte riktigt. jag har funderat på lite olika grejer, som lärare, kock eller copy-writer (ja, helt tre olika saker) men jag vet inte. jag har lite ångest för det, för det är så himla mycket snack överallt om att man måste tänka på vilken högskola man vill gå på och vad man ska göra av sitt liv, men hallå, jag är ju fortfarande tonåring? Folk jag känner har bestämt sig för att plugga till jag-vet-inte-vad, civilingenjörer och byggingenjörer, plugga på Chalmers eller KTH och jag känner mest att nä, det vill jag inte alls. Jag vet inte vad jag vill göra när jag blir stor. Jag vill göra något jag trivs med.

vad tror du händer efter att hjärtat slutat slå och man ligger begravd i jorden?
jag tror att det händer just det, hjärtat slutar slå och sen ligger man begravd i jorden. end of story, ungefär.

tror du på något?
ibland. ibland inte. det är svårt det där.

vad är det bästa respektive värsta du vet?
hum. det värsta jag vet är när man ska dra ut en låda ur frysen och den är isig och frysen är isig och det gnisslar som attan när man drar ut lådan och bara BLÄ, jag ryser när jag tänker på det.
det bästa jag vet är att gå ut på långa, nattliga promenader alternativt gå till bryggan till en sjö som inte ligger så långt bort från där jag bor och sitta där och prata.

vem tycker du mest om?
jag tycker om min bästa vän Hanna väldigt mycket, dessvärre bor hon 16 mil ifrån mig så vi träffas inte så jätteofta


vi har känt varandra länge och hon är bäst <3

din favoritmat?
kyckling med pesto och fetaost, serverat med ris. mumma.

tycker du bäst om att sms:a eller att prata i telefon med någon?

sms:a. jag har lite telefonfobi. jag hatar att ringa till folk.

bästa musiken?
det varierar. på sistone har jag lyssnat en hel del på radiohead. men det som jag alltid kommer tillbaka till är bright eyes och kent.

Vad har du för drömmar?
det beror på hur du menar. i den senaste drömmen jag hade så drömde jag att guy ritchie (regissören till snatch och sherlock holmes) ringde till mig och frågade om jag ville vara med i hans nästa film. jag sa nej, för dom skulle börja spela in den sjunde november och jag ville inte missa skolan.
om du menar framtidsdrömmar så vill åka till USA ett år efter studenten och sen så vill jag väl mest hitta saker jag trivs med. inte så exhalterande kanske. fast jag skulle skriva en bok.

Vilken är den finaste staden du varit i?
Paris.



Vilken låt får dig att fälla en tår?
Jag kommer faktiskt inte ihåg att jag har gråtit till nån låt, men Beat Heart med Moto Boy brukar få mig ganska nedstämd iallafall.

Vad är det tjusigaste du någonsin köpt?

hm. det måste nog vara ett par av skorna som jag köpte i Paris

de blåsvarta till vänster.
annars måste jag påstå att min skivsamling är ganska tjusig den också, om den räknas

kan du inte berätta lite om dendär pojken som du så ofta skriver om?
helst inte, faktiskt. jag försöker mest ignorera det faktum att han finns.
jag har i alla fall känt honom ett tag, fast vi har inte umgåtts så mycket på sistone (Ni skulle se hans käkben, man dör typ (hans kindben med för den delen (och hans ögon))) och jag har tyckt om honom lite för mycket för mitt eget bästa lite för länge nu. Vi träffas mest sporadiskt på bussen på väg hem från skolan, men ändå väldigt sällan, och varje gång så går jag sönder. I somras så träffades vi av en slump och det var ganska fint då men nu i efterhand kan jag tänka att det inte borde blivit som det blir, för det gör så ont när jag tänker på honom.

vilka är de fem ljuden du gillar bäst?
oj. det är inte direkt något som jag brukar reflektera över. haha.
men jag gillar ljudet av min katt när hon kryper ihop i min säng och börjar spinna, och jag gillar ljudet av en brasa som brinner (ni vet, det knastrar), knotor som knäcks, ljudet som blir när man lägger ner kött i en varm stekpanna, och så gillar jag ljudet av JGL när han snackar franska.

om du fick välja vilken person som helst, död eller
levande, vem skulle du vilja träffa och prata med då?

jag skulle vilja träffa Tom Waits, jag tycker att han verkar vara en intressant person.
sen skulle jag inte ha nåt emot att träffa Joseph Gordon-Levitt, men då hade det nog inte blivit så mycket pratande från min sida, för jag skulle sitta stum, dreglandes och stirra på honom.

& vart bor du?

jag bor i en tätort typ en och en halv mil utanför Jönköping. Vid Smålands näst högsta berg.

Hej, ska du på någon festival i sommar?

vet inte. det beror väl lite på vilket artistutbud som festivalen i fråga har. fast jag skulle vilja ha varit på P&L, fast det är så himla dyrt. Sen brukar jag gå på Popadelica för att det ändå ligger så nära och är såpass billigt.

Har du varit på någon och isåfall vilken?

Ja. Popadelica 2008 - 2009 - 2010, Arvika 2008 och 2010, Putte i Parken 2009 och Way out West 2009.

Och din bästa konsertupplevelse?
svår fråga. Det var fint när jag såg Kent i Jönköping när dom spelade där 2008 (?). och så var det inte helt fel att se Conor Oberst med bandet Monsters of Folk förra året 19 november. men det var ju inte jättefel att se Pete Doherty i somras heller. Eller Death cab for Cutie på Arvika 2008. heh.
och förresten var konserten med Jonathan Johansson som jag var på i våras så himla bra den med.

http://ajajkapten.blogg.se/images/2009/kent_45060858.jpg

Och så undrar jag vad du läser för något i skolan, och så hur du får ditt hår så himla snyggt!

Jag läser Teknik - Arkitektur Design med inriktning Natur på Erik Dahlbergsgymnasiet i Jönköping, så med andra ord en massa fysik och matte.

Sen hur jag får håret så himla snyggt, får jag faktiskt inte. Det enda jag gjort är färgat det med nån färg jag inte kommer ihåg vad den heter, men det kan vara varm mahogny, fast det lät fel så det är det nog inte. Jag har självfall så mitt hår blir superlockigt när det varit blött. På senaste tiden har jag bara satt upp det i en knut på huvudet för att jag inte vet vad jag ska göra med det och inte trivs med det nedsläppt. För inte så länge sen så klippte jag av det så nu är det kort.

vad är det finaste du vet?



den här filmen

och vad ger dig inspiration?
jadu. bilder, saker jag varit med om, saker jag ser. eller helt enkelt om min hjärna kokar ihop något på egen hand.

Kommentarer
hej säger jennifer,

bjud med mig om du får tillfälle att fika med herr waits någon dag.

2010-11-02 @ 15:14:25
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
hej säger lovisa/polichinelle

tom waits och conor oberst. åh. fin herrsmak.

2010-11-02 @ 19:40:21
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
hej säger Elvira

jag vet inte heller vad jag vill bli "när jag blir stor". även fast jag nu läser på universitetet. och det känns som att människor inte slutar fråga förens man har bestämt sig.

2010-11-03 @ 10:39:22
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
hej säger Anonym

åh, vad är det där för film?

föresten så var det där himlahimla fint.

2010-11-06 @ 12:43:24
URL: http://middleclass.blogg.se/
hej säger SOFI

undrar också vilken film det där kan tänkas vara. jag känner igen bild nummer tre så himlans mycket!



och du är inte ensam om att inte veta vad du vill. jag är 21 och har snart pluggat på universitetet i ett år och jag har inte en aning. det lutar åt några olika håll, men helt säker blir man kanske aldrig. jag vill mest bara vara glad, lycklig och frisk. och så är jag lite avundsjuk på dig som fortfarande går på gymnasiet och som har allt det där framför dig. jag börjar känna stressen. det är inte så farligt än, men i alla fall..

2010-11-18 @ 15:11:30
URL: http://sofiback.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0