top fem bästa sätt att fira jul

1) klockan nitton noll noll - sätt dig framför tv:n och titta på karl bertil jonssons julafton. utan karl bertil, ingen jul. lyssna på alla familjemedlemmar som kan citera den halvt utantill.
"ska du lukta på glöggen pojk?"
"ljuga för mor på självaste julafton? Nä-ä. rakryggat yppa sanningen? Ja-a."
"det var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades! ska du ha ett fikon?"
åh tage danielsson.
2) öppna julklappar och hitta bland annat en bright eyes-cd, filmen inception och den där stickade koftan. och jättefina bunkar (hej hej brorsan, fjäskar lite. puss!)
3) fyll tallriken med revbenspjäll
4) skriv julklappsrim till den kvarvarande julklappen
5) få tag i pärlnougaten i aladdinasken


(god jul lite i efterskott. firar jul i vår stuga där vi inte har något internet, så nu snyltar jag hos mina kusiner. god fortsättning är det väl kanske man säger nu efter jul sådär. nu ska jag dricka kaffe. tjosan!)

Kommentarer
hej säger lovisa/polichinelle

åh mys. vilken bright eyes-skiva?

2010-12-27 @ 16:33:07
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
hej säger Martin

Fjäsk registrerat

2010-12-27 @ 17:29:21
hej säger Olga

Världens bästa Karl Bertil! Känner igen att hela familjen (mest jag) citerar allt fint de säger. Mys mys.

2010-12-28 @ 14:48:02
URL: http://beyondthis.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0