det gör för ont att minnas

helt plötsligt förstod jag varför jag undvikit det där stället.
det finns helt enkelt för många minnen.
jag vänder mig om. och på den där platsen jag ser satt vi. du gäspade, du la ditt huvud i mitt knä, jag lekte med ditt hår.
du låtsades sova (jag vet att du låtsades, för du sneglade upp på mig och log).
och där, det var där jag lutade huvudet mot din axel,
det var där våra fingrar snuddade vid varandra och jag trodde att mitt hjärta skulle explodera.
och utanför, det var kallt, du drog mig till dig, höll om mig,
viskade "kroppsvärme är den bästa värmen" och jag ville att du aldrig skulle släppa taget.
och vi skulle hem, du följde mig.
jag tog små, små steg för att dra ut på tiden, ville inte att det skulle sluta.
sen stod vi där, utanför min grind.
"vad skulle du säga om jag sa att jag gillade dig"

och jag har undvikit det där stället.
för det gör för ont att minnas.¨

Kommentarer
hej säger anna

but if you stay too long inside my memory

I will trap you in a song tied to a melody

and I'll keep you there so you can't bother me.



kanske inte riktigt funkar. men man kan alltid försöka. ta det lugnt och älska ingen. ungefär. ja. eller jag vet inte. ju. vet bara att ditt hjärta nog är ganska fint.

2009-11-22 @ 23:18:08
URL: http://splashingthewine.blogspot.com
hej säger Emelie

åh vad jobbigt :c

i övrigt en fin blogg :)

2009-11-25 @ 19:22:11
URL: http://anxietycore.blogg.se/
hej säger martina

dessa ord skulle kunna vara tagna från mina egna tankar.. jag hoppas det löser sig för dig.



och när jag ändå skriver så måste jag bara säga att din blogg är himlans fin, och du skriver så bra :)

2009-12-01 @ 14:21:24
URL: http://martinav.blogg.se/
hej säger josefine eklid

det där var fint. Så förbaskat fint att jag blir sådär brusig i hjärtat som man bara blir när man läser fina saker helt enkelt.

2009-12-09 @ 22:03:40
URL: http://frokeneklid.blogg.se/

det är inte så svårt:

namn tack
bli inte bortglömd

mejl

blogg?

text

Trackback
RSS 2.0